Last but not least! - Reisverslag uit Gevgelija, Macedonië van Evy Bakker - WaarBenJij.nu Last but not least! - Reisverslag uit Gevgelija, Macedonië van Evy Bakker - WaarBenJij.nu

Last but not least!

Door: Silvie Bakker-Visser

Blijf op de hoogte en volg Evy

24 Oktober 2013 | Macedonië, Gevgelija

Vandaag was een rare dag, het was hier heel heet, we waren ondanks goede nachtrust heel moe. Rody en ik zijn naar de banji gelopen (Negorci Banji) en hebben een grote fles met het bijzondere water opgehaald voor Evy om hier in het hotel met haar enkel in te kunnen! Voor Evy was het gewoon ff te ver (4,5 km) Langs de route ook weer zoveel armoede, het straatafval langs de weg...Maar bij de Banji ook weer heel vriendelijke mensen... dat water stinkt enorm maar is idd heet water zo uit de aarde! In de middag zijn we samen naar het stadje gelopen om te kunnen eten (5 km).
En dan nu, net terug van de laatste behandeling en ALLES IS GOED! nu een maand rustig aan wandelen, fietsen en een beetje traplopen maar verder geen gekke, wilde dingen, dat mag straks weer worden opgebouwd. Heel bijzonder hoe mdm Shinka zojuist de hele voet/enkel afzocht/voelde, echt alles controleerde. Evy's enkel werd alle kanten opgedraaid en gebogen met uiterste precisie! BRAVO, klaar, goed! Dikke knuffel kregen we toe, alle drie, ze wenste ons een goede reis en zou ons niet snel vergeten want Evy was een sterke patient geweest!
We zijn super blij dat we dit gedaan hebben, blind op de intuitie afgegaan en niet teveel nagedacht... mede daarom ook superblij dat we lekker naar huis mogen nu! En nu maar hopen dat het met Evy zo goed blijft gaan. We zijn ook erg blij dat Rody met ons mee was, dat gaf toch een veiliger gevoel! Om 2.45 uur worden we opgehaald door Stojce, die ons terug brengt naar Skopje Airport alwaar we om 5.45 uur weer vliegen zodat Gerard ons rond 8.45 uur weer in de armen kan nemen! Ben super trots op Evy en ook op Rody, prachtig stel! Eind goed al goed (of zo iets...) En morgen weer lekker het gewone leven! xxx

• 25 Oktober 2013 - 10:30

Evert:

You guys rule!

• 25 Oktober 2013 - 15:38

Marlou:

• 10 Maart 2014 - 23:29

Britt:

Evy

Ik ben Britt en ik heb ook dystrofie in mijn been.
    Hoe ben jij in contact gekomen met mevr.Shinka.
    Kan je zo naar haar toe of is er een wachtlijst?
    Hoeveel dagen zijn jullie geweest?

Ik hoor het graag.

Gr. Britt

• 27 Maart 2023 - 18:12

Sjoerd:

Bedankt voor jouw blog! Dit heeft mij aanknopingspunten gegeven en met succes! Ik ben naar Gevgelija afgereisd en van daaruit op zoek gegaan naar miss Shinka en heb haar gevonden! Voor mensen die contact willen, je mag mij een mail sturen. Momenteel zit ik in Macedonië voor behandeling.

sheijstek12@gmail.com