wauw... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evy Bakker - WaarBenJij.nu wauw... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evy Bakker - WaarBenJij.nu

wauw...

Door: Evy Bakker & Silvie Bakker-Visser

Blijf op de hoogte en volg Evy

22 Oktober 2013 | Nederland, Nederland

EVY : wauw... Nou dat was een bijzonder avond gisteren! De eerste behandeling! En wat voor een... Ik ben letterlijk en figuurlijk door een hel gegaan daar, maar het was het dubbel en dwars waard! Ik kan weer lopen!!!!!:D

Rond 6'en stapte we weer in die ranzige oude auto, deze keer met de tolk! dus wij met zn 3tjes achterin, zonder gordel, zonder hoofdsteunen... Hij is op zich oke, maar een beetje een interessant doener! Hij hoeft alleen maar te vertalen maar hij doet alsof hij zelf mevrouw shinka is!!! Hij praat de hele tijd over ''we'' gaan je helpen of ''we'' moeten even bekijken hoe en wat! Zo irritant want hij hoeft helemaal niks te doen!;)
Toen kwam de rit zelf die een uur duurde, en wat voor een rit.... een DODEMANSRIT!! we gingen echt door de ergste achterstand buurtjes, en bouwputten in het donker! Super CREEPY! en de auto stinkt joh! GADSIE!
Maar toen kwamen we aan, we gingen naar binnen in een klein huisje en mochten in de woonkamer op de bank gaan zitten toen mevrouw Shinka binnen kwam, een klein oud vrouwtje, schoen uit en gaan met die banaan! Nou dat heb ik geweten, ^*^$!)$^@^! jezus wat een pijn, we hebben een stukje gefilmd en je hoort de knakjes gewoon op de film! Zo hard ging het! Mijn voet voelt nu helemaal beurs! maar na een paar knakken kon ik al lopen en na nog een paar knakken ging het nog beter! Het voelt nu zo goed, ik kan gewoon lopen jongens!! YESSSSS!!! ik was zo blij! vanavond weer heen, spannend! We gaan zo eerst LOPEN naar het centrum en wat boodschapjes doen! jaja LOPEN! en morgen komt er weer een nieuwe update!:)

SILVIE: hey allemaal! wat een belevenis...ongelooflijk en bijna niet te beschrijven. Zoals Evy hierboven al mooi verteld over de rit er heen: eerlijk toegeven dat ik tijdens die rit meerdere keren heb gedacht; " waar heb ik mijn kanjers ingesleept...???!!! is dit verantwoord?"
Maar mevrouw Shinka voelt gelijk heel goed, zoveel positieve energie, zoveel eenvoud in een enorm wijs en bijzonder mens! She is gifted, special and comes directly from heaven! Het voelt als je oma (ja, oma Betsie of oma Tinie, echt!) Gelukkig kon Evy zich super goed over geven aan haar, er was volledig vertrouwen, heel mooi om te zien!
Je moedershart breekt (kan er zo weer van huilen) als je ziet hoe mooi dat gaat maar ook hoe enorm veel PIJN je kind moet doorstaan na een 8 maanden ellende achter de kiezen... Je wil de pijn zo graag overnemen maar zij moet het doen en ze heeft het gedaan! Geen krimp gaf ze terwijl de tranen over haar wangen biggelden moest en mocht mevrouw Shinka doorgaan en doorgaan! Het is niet te omschrijven wat je voelt als je dan ziet dat ze ineens los loopt met een smile van oor tot oor! Daar word je zo gelukkig van, wat een ontlading daar boven op die berg!
Stojce, onze tolk vertelde ook dat het niet te omschrijven is, hij is dankbaar dat hij elke keer weer een wonder mag zien gebeuren en het betreurd hem dan ook dat mevrouw Shinka nu echt ouder wordt (69!!) en zwaarder werk krijgt van het behandelen. Hoe lang kunnen we dit nog doen samen? Is er opvolging? want ook al is medisch Nederland druk bezig met het wetenschappelijk onderbouwen en nabootsen van de zo mooi omschreven ' Macedonische methode' er is maar 1 mevrouw Shinka en wat zij doet en kan (zelf zegt ze met de hulp van god, ze is ook niet bewust van het wonder wat zij is, ze doet wat haar wordt ingegeven en is meegegeven, daar is ze dankbaar voor...) Jonge mensen helpen geeft haar het meeste energie. Toen we binnen kwamen was ze zo moe van het proberen te helpen van zeker 30 Macedoniers die middag...maar van Evy kreeg ze weer energie, dat maakt haar heel gelukkig. Wat een bijzonder mens... MAAR JA, we moesten nog wel ff de 'dodemansrit' terug naar het hotel maken! We waren dan ook helemaal gebroken (om 4.30 u opgestaan die ochtend natuurlijk en alle spanningen) moe maar ENORM voldaan zijn we in ons bed gerold om vanmorgen nogmaals te beseffen dat we de juiste keuze gemaakt hebben om hierheen te reizen! tot later, ik ga WANDELEN (!!!!) met onze heldin en onze kanjer!.....xxxx

  • 22 Oktober 2013 - 10:58

    Marlou:

    en en en?

  • 22 Oktober 2013 - 11:42

    Marlou:

    Geen woorden

  • 22 Oktober 2013 - 12:57

    Opa/oma Visser:

    We zaten al vanaf zeven uur vanmorgen in spanning te wachten op jullie bericht.En wat is het dan FANTASTISCH om dit te horen.
    Ik kan me wel voorstellen dat je heb gedacht waar ben ik aan begonnen voor dat je zo snel al dit resultaat zag,sil maar je goede gevoel klopt dus weer.
    Nu maar hopen dat het zo blijft en na elke behandeling beter wordt.

    Geniet maar van het mooie weer neem er een lekker wijnte op en wij wensen
    jullie veel sterkte wat betreft de autorit en vooral voor evy wat betreft de behandeling.

    Kus opa/oma

  • 22 Oktober 2013 - 13:23

    Evert:

    Wow! Goed zeg! Keep it up! Ik ben trots op jullie!

  • 22 Oktober 2013 - 14:09

    Debby:

    Hoi lieverds, wat heerlijk dat jullie al zo goed resultaat hebben!! En wat een kanjers...toitoitoi en de tolk take care met zijn waardevolle passagieren...XXX Debby

  • 22 Oktober 2013 - 14:50

    Marcel, Ellen, Suzan + Kevin:

    Wat een wonder!! Geweldig Evy, hier ging je voor!
    Al hebben jullie angsten doorstaan om er te komen, het was het gelukkig dubbel en dwars waard!
    Veel succes vanavond met de tweede behandeling.
    Geniet nu nog maar even van het mooi weer en het wandelen!
    Dikke knuffel van ons

  • 22 Oktober 2013 - 22:44

    Mary:

    Heerlijk!!! wat een top bericht...
    "vertrouw op je wegwijzers" dit gezegde klopt dan weer als een bus he Silvie!
    goed gedaan , het juiste besluit genomen en.....een geweldige ervaring rijker!!
    Lekker Evy, op voor de 40mm
    XXX voor allen eentje!

  • 21 Februari 2014 - 01:14

    Anneke:

    Hallo Evy,

    Wat een mooi verhaal. Ik ben moeder van Marjolein die nu ruim 1jr dystrofie heeft. Dit verhaal geeft mij hoop!
    Kun je mij haar adres geven?

    Alvast bedankt!

  • 21 Februari 2014 - 21:23

    Evy:

    Hallo Anneke,

    wat heftig, ik wens u en uw dochter veel sterkte! Ik weet hoe zwaar het je leven kan maken!
    Ik raad het u echt aan om dit te doen! Mijn moeder heeft het volgende e-mailadres gemaild, dit is van Herma, zij regelt de dingen tussen Macedonie en hier in Nederland en zal u meer informatie geven! Het e-mailadres is:
    shinka97@hotmail.com
    Heel veel sterkte verder, en houdt vertrouwen, want dit gaat je hopelijk helpen! Sterkte!

    Met vriendelijke Groeten,
    Evy & Silvie (mijn moeder)

Tags: behandeling1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

.

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 8655

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Macedonië

01 Oktober 2013 - 02 Oktober 2013

Vakantie's

Landen bezocht: