Behandeling 2! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evy Bakker - WaarBenJij.nu Behandeling 2! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evy Bakker - WaarBenJij.nu

Behandeling 2!

Door: Silvie Bakker-Visser

Blijf op de hoogte en volg Evy

23 Oktober 2013 | Nederland, Nederland

oke...just when you think you have had it all...wat is pijn, hoe omschrijf je pijn, hoe voel je pijn en....hoeveel pijn kan een mens verwerken en dragen...
Gisteravond gingen we weer dapper op 'dodemansrit' voor de 2e behandeling waarbij Evy dacht dat het misschien wel de laatste was omdat het zo goed ging gister overdag! Haar voet voelde nog stug maar dat is logisch. Praktisch pijnvrij was zo ENORM FANTASTISCH. Maar mdm Shinka heeft Evy gister echt heel veel pijn gedaan, ongelooflijk gemeen, excruciating pain... wat doet het zeer om je kind zo te zien...Evy beet enorm op haar tanden, er kwam geen kik uit haar maar de tranen bleven rollen en haar hele koppie vertrok van de pijn. Mdm Shinka heeft gister namelijk de kleine, fijne motoriek deeltjes/botjes etc op hun plaats gedrukt waarbij menig zenuwbaan etc. gepushed is...ook heeft ze de kuit/het onderbeen bewerkt, dat noemde ze de pezen langer maken. Bij vrijwel iedereen is de 2e behandeling veel pijnlijker omdat nu dus het fijne werk start. Die eerste 'grote klappen' van de 1e behandeling zijn dan nog redelijk te doen maar als je nu dus stopt heb je niets gewonnen en komt binnen een paar weken alle pijn weer terug... DUS, nog even doorzetten en vanavond gaan we weer dapper de berg op in het pikkedonker tussen hele oude vrachtwagens die de berg op kruipen en paard en wagen waarop hele gezinnen... Door dorpen waar langs de weg groepjes mannen staan en soms een sterveling loopt die je bijna voor zijn sodemieter rijdt omdat het zo donker is. Onze chauffeur probeert de kuilen in de weg zoveel mogelijk te omzeilen en dus het 'loslopend wild!' Wat zou het veel makkelijker zijn als het gewoon nog licht was of overdag, een stuk minder creepy!
Maar alles voor het goede doel en hoeveel pijn ook, Evy voelt wel dat het klopt wat mdm Shinka doet, het blijft een wonder!
Verder is het een land van enorme uitersten; een dikke BMW of Audi staat naast een Trabandje of mega oud autootje zonder ramen... Dames en heren uit het zakenleven, keurig gekleed lunchen in de stad terwijl buiten vrouwen met een baby op de arm bedelen op zeer brutale wijze; ze volgen je gewoon en blijven roepen!... over ongemakkelijk gesproken. De supermarkt is ook een belevenis, weinig vers, veel zoet en zout en drank voor ongelooflijk lage prijzen! Alles is hier goedkoop, we aten gister pasta met een fantastische salade en alle drie iets te drinken voor 15 euro omgerekend! Met die Dennar is het lastig rekenen hoor; 1 euro is 61,3 dennar!!
Evy zit nu voor me en draait en doet met haar enkel, vandaag voelt het heel vreemd, stijf, tot in haar hele onderbeen. We gaan straks even naar de Banji; een 'thermaal bad' (wij zeggen voor de grap het terminale bad...) waar ze dus maximaal 10 minuten met haar enkel in mag en nu maar hopen dat ook dat een beetje rust brengt! Vandaag staat er huiswerk op het program, dat moet ook door natuurlijk! big hug vanuit een zonnig Gevgelija

• 23 Oktober 2013 - 09:43

Marcel, Ellen, Suzan & Kevin:

Wat een verhaal weer zeg...
    We hebben wel met Evy te doen, zoveel pijn!
    Trots op je dat je zo dapper bent
    En hopelijk vanavond de laatste keer
    xx

• 23 Oktober 2013 - 09:46

Suzan:

Nog eventjes doorzetten! dan kun je straks weer samen met mij schoonmaken :P
    (Maar als ik nog een paar keer alleen moet is dat ook niet erg hoor!!)
    Veel succes vanavond weer en plezier met jullie huiswerk ;)

• 23 Oktober 2013 - 11:59

Mary:

X

• 23 Oktober 2013 - 16:20

Opa/oma Visser:

Hallo kanjers,

Wij hopen dat je het ergste hebt gehad.Wij wensen je sterkte voor de volgende behandeling(en).
    Wij genieten ondanks de pijn en spanningen die jullie hebben van jullie positieve berichten.
    Slapen jullie nog een beetje goed?Wij hopen het maar.

Opa/omaxxxxx

• 23 Oktober 2013 - 22:20

Rowald, Danny, Guusje En Noortje:

Wat een verhaal! Laten we hopen dat je gevoel goed is en je straks weer pijnvrij bent en weer verder kunt met alles wat je zo leuk vindt. Heel veel sterkte nog daar!

Rowald, Danny, Guusje en Noortje